структура аналізу виховної роботи за попередній рік

Схема аналізу виховного процесу у класі • 1. Аналіз доцільності поставлених завдань та ефективності планування виховної роботи в минулому році. • 1.1. Завдання виховної роботи минулого навчального року, доцільність їх постановки, актуальність і своєчасність ідей, які висувалися при плануванні. • 1.2. Правильність вибору основних напрямів, змісту, форм і методів роботи, засобів педагогічної взаємодії, прийомів включення учнів у діяльність і спілкування. • 1.3. Результати рішення виховних завдань минулого року. • 2. Аналіз рівня вихованості та розвитку учнів класу. • 2.1. Вихованість учнів і фактори, що впливають на неї більшою мірою. Характеристика їх морального, естетичного, трудового, інтелектуального і фізичного розвитку. • 2.2. Розвиненість і спрямованість пізнавальних інтересів і творчих здібностей учнів класу. Вказати конкретні прояви в інтелектуальній, художньоестетичній, трудовій та інших видах діяльності. • 2.3. Рівень знань, умінь і навичок учнів класу, їх успішність у порівнянні з результатами минулих років. • 2.4. Характеристика мотиваційно-споживчої сфери учнів класу (структура і динаміка навчальних та неучбових мотивів, поява "нових" потреб школярів тощо) (в таблицях, з прізвищами). • 2.5. Сформованість в учнів потреби в самовихованні і самоосвіті. • 2.6. Соціальний розвиток учнів і його динаміка (культура спілкування і праці; правова, інтелектуальна, інформаційна, художня, економічна, екологічна, фізична культура; адаптованість до оточення і умов; розвиток самостійності; здатність не піддаватися негативним впливам; прояв лідерських якостей і умінь благотворно впливати на соціум; розвиток життєвого самовизначення і самооцінки). • 2.7. Успіхи і досягнення учнів класу, ріст особистісних досягнень, найбільш яскраві прояви індивідуальних особливостей учнів класу; розвиток обдарованих учнів. • 2.8. Розвиток і соціалізація учнів групи ризику (дітей з девіантною поведінкою, соціально незахищених) (їх індивідуальні особливості, потреби, мотиви вчинків; вплив на них найближчого соціального оточення; найбільш діючі прийоми роботи з ними; завдання виховання і корекції поведінки цих учнів; прогноз подальшої соціалізації цих дітей). • 3. Аналіз соціальної ситуації розвитку учнів. • 3.1. Особливості відносин учнів класу з оточуючим їх соціумом, найбільш помітні зміни в цих відносинах в минулому навчальному році; чинники та умови, що викликали помітні зміни в соціалізації учнів. • 3.2. Характеристика і динаміка основних ціннісних орієнтацій учнів класу (в таблицях, з прізвищами). • 3.3. Особливості взаємовідносин учнів класу з різними групами людей (товаришами, батьками, вчителями). • 3.4. Референтне оточення і його зміна в минулому році в учнів класу. Характер і ступінь впливу найближчого соціального оточення (батьків, однокласників, однолітків, дитячих об'єднань, секцій тощо) на процес і результат соціалізації школярів. • 3.5. Роль класного і шкільного співтовариства, соціального педагога в соціальному розвитку школярів. • 3.6. Роль батьків у соціальному розвитку школярів. • 4. Аналіз розвитку колективу класу. • 4.1. Соціально-психологічний мікроклімат у класі. Фактори (умови і люди), що впливають на формування цього мікроклімату. Особливості морально-психологічного мікроклімату в класі: характер взаємин учнів один з одним (тактовність, ввічливість, увагу і повагу, взаємини хлопчиків і дівчаток, доброзичливість, колективізм, відносини взаємної відповідальності і турботи тощо); переважне ставлення учнів до вчителів і іншим дорослим; домінуючий емоційний настрій учнів класу. • 4.2. Соціометрична, рольова і комунікативна структури класу. Наявність і характеристика мікроугруповань. Рівень розвитку колективістських відносин в класі, наявність і характер колективних творчих справ. Ступінь включення учнів у життєдіяльність класу, наявність лідерів, ізгоїв. • 4.3. Розвиток громадської активності учнів (ініціативність, творчість, організованість, самостійність, участь у самоврядуванні класу). • 4.4. Зміна складу класу, що відбулися протягом року, індивідуальні особливості «новеньких», їх адаптація та інтеграція в колективі. • 4.5. Особливості громадської думки класу та її вплив на інтереси (навчально-пізнавальні, позакласні) і поведінку учнів. Хто / що надає найбільший вплив на громадську думку класу? • 5. Аналіз організації виховного процесу в класі та ефективності виховної роботи класного керівника. • 5.1. Що зі змісту виховних заходів було прийнято учнями найбільш охоче? Не прийнято? В яких справах вони брали участь з найбільшим задоволенням і віддачею; проявили себе активними організаторами; залишилися байдужими; були пасивними? Чому? • 5.2. Наскільки вдалою виявилася послідовність і частота класних заходів у минулому навчальному році? • 5.3. Які спільні справи минулого року сприяли згуртуванню класного колективу; соціалізації учнів? • 5.4. Які методи, форми і засоби педагогічної взаємодії найбільшою мірою вплинули на розвиток учнів, на формування свідомої дисципліни та відповідального ставлення до навчання? • 6. Аналіз участі класу і окремих учнів у життєдіяльності школи. • 6.1. Основні мотиви участі учнів класу у шкільних заходах, ступінь зацікавленості та залучення. • 6.2. Участь учнів класу у шкільному самоврядуванні, організаторській діяльності, роботі шкільних гуртків, секцій; вплив цієї діяльності на виховання і розвиток дітей. • 7. Аналіз педагогічної взаємодії з родинами учнів класу і з батьківським активом. • 7.1. Частота і характер контактів з родинами учнів; форми спільної діяльності школи та батьків учнів. • 7.2. Запити та побажання батьків щодо навчально-виховного процесу в класі та школі в минулому році. • 7.3. Участь батьків учнів у виховній роботі класу і школи (у плануванні та організації класних і загальношкільних справ). Ступінь участі. • 7.4. Зміст і форми роботи з педагогічної освіти батьків та інформування їх про хід і результати навчально-виховного процесу. Результативність роботи. • 7.5. Тематика батьківських зборів, консультацій, лекцій і т.п. Їх результативність. • 7.6. Характеристика індивідуальної роботи з батьками. • 7.7. Взаємодія з батьківським активом класу, школи. • 7.8. Результати педагогічних спостережень за вихованням у родинах учнів класу, коротка характеристика сімейних взаємин. • 7.9. Взаємодія з окремими (наприклад, "проблемними") сім'ями. • 8. Аналіз організації педагогічної взаємодії дорослих, працюючих з учнями класу. • 8.1. З ким із педагогічних, медичних, соціальних працівників, представників інших сфер було встановлено виховне взаємодія? Його зміст, форма, характер? • 8.2. Які методи педагогічної взаємодії дорослих були найбільш ефективними? • 9. Висновки щодо змісту та ходу виховного процесу в минулому році. • 9.1. Успіху і знахідки, накопичений позитивний досвід. • 9.2. Негативні моменти в організації життя класу і вихованні учнів. • 9.3. Нереалізовані можливості і невикористані резерви. • 9.4. Перспективні цілі та першочергові завдання найближчого майбутнього. • 10. Додаток до аналізу виховної роботи класу в минулому році. • 10.1. Результати підсумкових діагностичних досліджень, анкетування, опитувань, моніторингів тощо • 10.2. Відомості про проведення та результати окремих заходів, акцій. • 10.3. Замальовки окремих періодів життя класного колективу. • 10.4. Інші аналітичні матеріали.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Як пояснити академічну доброчесність учням?

Як пояснити академічну доброчесність учням?