Дистанційне навчання
Автор онлайн-курсів і
директор відділу онлайн-освіти Інституту технологій у США Девід Джойнер
запропонував корисну інструкцію для вчителів-новачків щодо дистанційної освіти.
За
його словами, зазвичай на професійну підготовку якісного нового онлайн-курсу
йде 6–9 місяців, але, на жаль, викладачі та вчителі не мають стільки часу і
професійної команди розробників. "Їм доводиться швидко перейти в
онлайн за 2–3 тижні, тому пропоную просту і зрозумілу інструкцію для
новачків", – сказав Девід.
Як опанувати
дистанційне викладання
Для початку
вчителям-початківцям варто дотримуватися трьох принципів
: безпека,
простота і
студентоцентричність.
Останнє – це, за словами експерта, бути
впевненим, що учні розуміють ваші інструкції, але водночас мають
А
під безпекою Девід має на увазі захищеність педагога. "Коли ви працюєте з
незнайомими онлайн-інструментами, важливо вберегти себе від
"провалу", – додає він. Адже часто учні кепкують з учителя, який
забув увімкнути мікрофон перші 10 хвилин заняття чи випадково встановив на своє
обличчя маску. Тому якщо ви цього не хочете, використовуйте лише ті
онлайн-програми, з якими добре знайомі.
Девід Джойнер розбиває на три складові
онлайн-навчання:
·
контент викладання — інформація, знання та навички,
які вчитель має викладати через дистанційне навчання;
·
оцінювання роботи учнів;
·
адміністрування самого процесу онлайн-навчання.
Як
дистанційно викладати свій предмет? Дуже важливо викладати предмет
асинхронно. Наприклад, щоб діти точно зрозуміли і засвоїли матеріал, його краще
підготувати заздалегідь. Тобто експерт радить наперед записувати коротку
лекцію для дітей.
Переваги такого
підходу:
·
вчителеві потрібно
просто увімкнути вебкамеру і записати зрозуміле пояснення чи інструкцію для
учнів;
·
ваше пояснення наживо
через Zoom-урок з усім класом може перетворитися на постійні відволікання тощо,
а це не зробить заняття ефективним;
·
записану лекцію діти
зможуть переглянути згодом стільки разів, скільки це потрібно, зупиняючись для
конспектування;
·
вам не треба
хвилюватися через технічні проблеми — слабкий wi-fi, обмежений час Zoom-сесії
тощо.
Після того, як ви
запишете свою коротку зрозумілу лекцію-пояснення, далі можете виконати
такі прості кроки:
1.
Під час
"живого" уроку в Zoom сплануйте час так, щоб клас міг
переглянути ваш відеоролик. І не варто робити це перед уроком, бо
найімовірніше, учні відкладуть це на потім, що часто означає
"ніколи".
2.
Поки учні дивляться
відео, вони можуть ставити запитання в чаті, а ви можете одразу відповідати.
Як оцінювати учнів на
дистанційному навчанні
Для більшості
предметів найбільш ефективною перевіркою знань є написання есе або твору.
Або можна обрати щось з того, до чого діти звикли і під час офлайн-навчання: писати
власні висловлювання чи дискусійного питання після закінчення теми.
Ще один метод
оцінювання – це презентація роботи чи проєкту від учня перед класом.
За словами експертів, живі презентації, хай навіть у форматі онлайн, є потужним
соціальним та інтерактивним видом роботи.
Також учні бачать, що
виступати перед аудиторією непросто, але вони долають ці виклики. До того ж, це
допомагає будувати міцні соціальні контакти в колективі. Окрім того, школярі
можуть записати свій виступ заздалегідь, а все запитання-відповіді варто
проводити наживо через відеозв’язок.
І третій метод
оцінювання у дистанційному навчанні – це тести та квізи. Це теж важливо,
адже тести створюють ту необхідну для прогресу напругу.
Чи можна звичайний розклад перенести в онлайн
Багато закладів
освіти по всьому світу спробували перевести типовий розклад навчання в онлайн.
Але це точно погана ідея. Адже посадити дитину біля комп’ютера о 9-й ранку і
транслювати відеоуроки до 4-ї години дня з перервами – не найкраща стратегія.
Учні довго не
витримають такого розкладу. Тому важливо знайти баланс. Розраховуйте, що дитина
над вашим уроком проводить не більше часу, ніж вона проводила б у школі. Тобто,
є час уроку – 45 хвилин, і є час домашнього завдання – 15-20 хвилин. Лише
у межах цього ви можете навантажувати дитину матеріалом.
Корисні поради для вчителя
1. Виробіть свою політику дедлайнів
2. Оберіть певний день і час, до якого учні повинні
скинути всі завдання. І добре, якби щотижня це було одночасно. І не вигадуйте
різні дні для різних класів, краще оберіть щось інтуїтивне: наприклад, сьогодні
п’ятниця — день дедлайна, і учні це пам’ятають.
3. Працюйте з очікуваннями
Експерти радять
обговорити з учнями, що можна, а чого не можна робити під час онлайн-навчання —
від культури ставити питання через підняття руки піктограмкою в Zoom до того,
скільки годин виділяти на читання матеріалів.
4. Підтримуйте неформальний зв’язок з учнями
Коли ви викладаєте в
класі, учні бачать вас щотижня, вони відчувають вашу залученість та увагу. В
онлайн-форматі цієї тяжкої роботи часто не видно. Тож, візьміть за традицію
надсилати одне неформальне повідомлення на тиждень кожному класу, в якому буде
смішна картинка, GIFка, фраза-натхнення або позитивний відгук.
5. Не бійтеся експериментувати
Вчителі завжди
хочуть, щоб у них все вдавалося ідеально, але іноді експериментувати теж
важливо. Готуйте різні методи навчання і дивіться, що працює найкраще у
онлайн-освіті з певним класом. І пам’ятайте, що учні теж іноді можуть у цьому
допомогти, тому запитуйте, що їм цікаво робити на уроці.
Які інструменти ZOOM вчитель може використовувати на
уроці
Під час онлайн-уроку
вчитель може налаштовувати багато опцій: дозволити чи заборонити коментарі
для учасників, спільно використовувати звук свого комп’ютера, щоб щось
демонструвати тощо.
Вчитель може передати
керування своїм екраном одному з учнів. Наприклад, на своєму екрані відкрити
копію сторінки задачника та мишкою передати керування учневі, і він буде
розв’язувати завдання безпосередньо на вашому екрані. Це бачитимуть інші учні.
Тож, це як викликати когось до дошки.
Також у ZOOM можна
використовувати сесійні зали. Це дозволяє об’єднати учнів в окремі групи.
Так, вчитель може розподіляти учасників між групами автоматично чи вручну,
виділяти окремі групи, які працюватимуть, надавати їм певний час для
обговорення.
Комментариев нет:
Отправить комментарий